• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 10 خرداد 1400
کد مطلب : 132058
+
-

کیوسک/ روزنامه العربی‌الجدید [قطر]/ بحران بنزین در لبنان


کمبود منابع و فساد در شبکه توزیع، دسترسی به بنزین را به معضلی روزمره برای شهروندان لبنانی تبدیل کرده است. به نوشته روزنامه العربی‌الجدید، انتظار طولانی‌مدت در صف‌های پمپ‌بنزین که گاهی بیش از یک‌ساعت زمان می‌برد، یکی از نتایج بحران جدید بنزین در لبنان است. این در حالی است که دولت می‌گوید بخشی از منابع بنزین توسط مجموعه‌های مافیایی احتکار شده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز [آمریکا]
مسابقه تسلیحاتی در جامعه آمریکا


نیویورک‌تایمز با بررسی آمار مربوط به درخواست‌های صدور مجوز حمل سلاح در آمریکا نوشته که گویی یک مسابقه تسلیحاتی در جامعه این کشور در گرفته است. به نوشته این روزنامه، شمار درخواست‌ها از سال گذشته تاکنون به یک‌میلیون درخواست در هفته هم رسیده و اوج آن مربوط به روزهای قبل و بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری بوده است.

روزنامه ساندی‌تلگراف [انگلیس]
ازدواج پرحاشیه نخست‌وزیر انگلیس


بوریس جانسون، نخست‌وزیر ۵۶ساله انگلیس با نامزدش کری‌سیموندز ۳۳ساله طی مراسمی خصوصی و مخفیانه در کلیسای وست‌مینستر ازدواج کردند. گفته می‌شود فقط ۳۰نفر به مراسم ازدواج جانسون دعوت شده بودند. براساس محدودیت‌های موجود برای مقابله با کرونا در انگلیس، حداکثر ۳۰نفر می‌توانند در مراسم ازدواج حضور داشته باشند. به نوشته ساندی‌تلگراف حتی دستیاران نخست‌وزیر در جریان این مراسم نبودند.

روزنامه فایننشال‌تایمز [انگلیس]
لوکاشنکو به‌ دنبال متحد قوی


فایننشال‌تایمز نوشته که الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس، طی سفر دوباره به روسیه به دیدار ولادیمیر پوتین رفته تا اتحاد خود را با او تقویت کند. این سفر در شرایطی صورت گرفته که لوکاشنکو به‌ شدت از سوی سران کشورهای اروپایی تحت فشار است. چند روز قبل، بلاروس یک هواپیمای مسافربری را که از آسمان این کشور می‌گذشت، وادار به فرود کرد تا یک روزنامه‌نگار منتقد را که جزو مسافران بود، بازداشت کند.









 

این خبر را به اشتراک بگذارید